نیروهای-امریکایی-با-تحقق-صلح-افغانستان-را-ترک-می‌کنند 

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا میگوید که اگر صلح در افغانستان تحقق پیدا کند نیروهای این کشور بعد از ۱۸ سال جنگ به خانه بازمیگردند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه 11 دلو در یک نشست با نماینده‌گان سکتور صنایع امریکا در واشنگتن صحبت گفت: اگر صلح در افغانستان تحقق پیدا کند نیروهای این کشور افغانستان را بعد از 18 سال جنگ ترک خواهند کرد. 
ترامپ گفت: "یک مقدار بسیار زیادی از چیز‌های خوب در حال اتفاق افتادن اند، شما می‌بینید که چه جریان دارد و من برایتان گفته می توانم که این یک تضمین است زیرا ما نزدیک به ۱۹ سال است که در افغانستان هستیم و برای اولین بار آن‌ها در مورد رسیدن به یک توافق گفتگو می کنند و اگر این کار شود ما مردم خود را دوباره به خانه می‌آوریم، خواهیم دید که چه رخ می‌دهد اما آن‌ها برای نخستین بار در مذاکراتِ بسیار جدی دخیل اند، برای آن یک دلیل وجود دارد، بدین لحاظ فکر می کنم که بر بنیاد یک پالیسی خارجی کار را به بسیار خوبی انجام می‌دهیم."
رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه نیز در یک پیام در تویتر در مورد پیشرفت گفتگو‌های صلح با طالبان محتاطانه ابراز خوشبینی کرده بود.
این اظهارات رئیس جمهور ترمپ پس از آن است که زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان برای شش روز پی هم با نماینده‌گان طالبان در قطر گفتگو کرد.

 

نیروهای امریکایی با تحقق صلح افغانستان را ترک می‌کنند 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد